Saturday, May 9, 2009

title: (hint - combine the RED alphabets into 1)

Pagi jumaat semalam saya ada bangun siket awal. Siap-siap, grab handphone + segala-gala benda munasabah & tak munasabah masuk dalam handbag, then turun bawah. Memandangkan mase tu banyak naaa barang nak bawak turun, aku terpaksa masukkan home cordless phone dalam handbag coz dah tak cukup tangan nak pegang.

Ni konon plan nak gi ofis awal sebab nak kena tukar & iron tudung hijau yang lebih cun kaler dia..hehe. Idea yang paling tak tahan, aku siap bekal iron gi ofis ok! Ha! Masuk dalam paper bag lagi nyah! Yer yer nih ingat semalam first Friday & kena pakai unipom! Since the whole week tu k.zura yang bertuah asyik la dok sibok suruh amik stock tudung kat kedai sebab dia tak sabar-sabar dah nak pakai hari jumaat ni! Aku siap ingat HR dept lupe nak send email reminder about today’s Greenday… Cewah! Ingat orang lain luper.. infact mase nak parking keter, terserempak ngan miza yang pakai baju pink! aiissyy, aku siap bagi signal tangan tanye “mane baju hijau kau???” Semangat aku..! Masalahnyer minah tu cam takde response. Instead, dia buat muke selamber dog & cam biase trademark sengih dia tuh. Aku cam pelik... K, mayb dia tak paham or blur kot pagi-pagi nih.

Dah sampai kat lift, bump into k.su plaks.. dia pun tak pakai baju hijau. Sekali lagi aku wat style inspector sahab, “baju hijau…? Mane?”. Muke aku kondifen! Aku plak sengih-sengih. Then k.su jawab, “Eh, ini hari second Friday la jar………….”. Ok, aku rase kali ni aku tak yah nak type panjang-panjang la kan ekspresi wajahku macam mane kan…. lu pikir la sendiri! Gelak gelak jangan tak gelakkan aku.

Fine. Tak pe. Aku masuk dept, ramai gak yang tertipu. Bagus. Ade geng. Aku pikir blasah jer la. Penat-penat bekal iron ni, gosok je la. Lepas pilih tudung paling cun (konon………..), iron & trus pakai. Tujuan sebenar lagi satu nak advertise kaler nih…hehe. Marketing!

Last skali, mase nak bawak keluar segala barang-barang munasabah & tak munasabah dari handbag, aku ternampak bendasing yang berwarna ke’silver’an. Asal ade 2 handphone lak nih? Tengok-tengok, Ya Allah…..mengucap panjang aku.

Macam mane aku boleh terbawak phone rumah plak nih..??????!!!!???!

Rupe-rupenye aku lupe nak bawak kluar dari handbag mase turun tangga tuh. Gosh! pelupenyer aku.. Tak habis lagi malu aku silap ingat hari unipom, ade plak lagi satu tragedi may menimpa pagi-pagi jumaat yang mulia nan bahagia tu. X-men betul!

4 comments:

Anonymous said...

hajar kasri you are nyanyok! :)

jajaOHgon said...

hehehe dah taw dah nie.... boleh membahan ni kang!.. huhuhu :P

rina said...

n + y + a + n + y + o + k = HAJAR

hajar kasri said...

hi anonymous! ya...im sadly admitting dat ;p

jajaOHgon, jgn rr....! tak baek tau! sian aku...

k.rina,
y+e+k+e+r+?+?+?+?