Tuesday, June 2, 2009

aku blank

Hi.
Kali ni citer pasal kawin.
Dari pagi sampai malam, orang tak habis-habis dok bercakap dan bercerita pasal cinta, boyfren, nikah, kawen… Li chom me cek??

Situasi 1
Aku memang pantang kalau kena paksa benda yang aku tak suka atau kena ulang benda yang sama 10 kali. Nak jadikan citer, pagi ni plak ade En Dollah Salleh (bukan nama sebenar) came to see me at my place. Dia mintak itu ini. Fine. Aku cakap baik-baik that he can refer to En Mokhtar Dahari (oso bukan name sebenar). He knew about it as I’ve explained everything to him. Pitching aku okay. Dia mintak lagi. Aku ulang lagi benda yang same. Pitching still alrite. Mintak lagi. Aku jawab yang sama lagi. Pitching masih dibawah kawalan. Dia mintak lagi dengan ayat yang agak lain sket tapi message yang sama. Kali ni aku ulang balik tapi dengan nada yang dah menyampah giler. Pitching agak tinggi mase ni. Guess wut? Dia boleh tanya lagi kat aku benda yang sama. Kali ni dengan jayanya aku buat suara soprano dengan pitching tahap maksimum – “Ko ni kenapa? Why don’t u go and see him. Communicate la among each other. Bukannye jauh. Satu department jer! Benda simple pun nak jadikan complicated!!”.

Hamek ngkau!

I was so pissed off, straight dialled Mokhtar Dahari’s ext line and passed the phone to si Dollah Salleh ni. Sebelum tu sempat lagi ngumpat (not really actually..just explaining to him asal si mamat dollah ni beriyer-iter mintak aku report tu…naik tak logic jadinyer). Dey all dah habis cakap, aku gelak-gelak. SEBAB boleh dengar Mokhtar Dahari kutuk kaw-kaw Mat Dol ni..haha..

I looked at him and smile. He went off.

Suddenly aku plak rase tak sedap ati. Ergghh…guiltynyer plak tengking orang macam tu . hhmm.. I called and apologize for wut i did. Ter…..emosi plak pagi-pagi. Dia ok aku ok. I explained to him why I got pretty annoyed when he keeps on questioning the same damn thing over & over again (who doesn’t rite..??!!) and bla bla bla... Long story short, suddenly he gone mad and said, “Aku cakap pasal keje, bukan pasal cinta”. I was like, wut????!! Cant believe my own ears! Cinta? Ni ape tibe-tibe bley masuk issue cinta ni? Adoi! Time tu aku memang dah sampai tahap malas nak cakap. i said sorry again and just pap!

Hai..Dollah…Dollah.. tak habis-habis la kau ni. Get over it bro!

Situasi 2
Michael Jackson (bukan name sebenar) went to see my boss. As usual, my boss called me up to look at the matter. MJ saw me and said,
“Aik!! Bukan coti ke?”.
Muke aku blur… “Tak. Asal?”.
“We all ingat u cuti. So tak panggil la masuk meeting. Dah la we needed u urgently to discuss bout the system before calling in the vendor”.
“Why didn’t u ring my ext?
“Look at this email” with his hand showing me a piece of paper.
Aku bace and senyum. Masuk ni dah kali ke-3 kot orang ingat aku cuti the whole week, even after I’ve countered that the answer is NO!. However I still asked him.., "Wut is dis laa..? Mane ade i cuti. In fact I’ll be in the office this whole week dan juga week-week yang seterusnyer…”.

Michael Jackson sambung citer dia, “U kno wut, orang dalam meeting tanye kenapa u cuti lama sangat and I actually told them u cuti kawen. I wat lawak jer. Memang dey all terkejut tapi gi percaya jugak. Pastu I tambah yang a bit bangang sket, u cuti maternity..haha. Part ni dorang tak caye la kot. Ye la, seminggu la katakan, time-time cuti sekolah lak tu. Then ZJ (initial yang sebenar) lalu & tanya apsal kecoh-kecoh ni. I cakap la…tak de…aja cuti seminggu. Dia kahwin eh boss? ZJ muke pelik and cakap dia nampak jer si aja tadi kat finance…hahaha!

Muka aku boring jer dengar…."mangkuk ayon tul....adei!”. Malas nak layan & just laughed it off je la. Ruper-rupernyer there are quite a number of departments yang dah kecoh since last week dat I’ve applied 1-week leave to get married. Bile aku call or naik lift & terserempak dengan mereka-mereka ni, soalan makrifat tu la yang mula-mula ditanya.

Hmmmm… Ntah hape-hape la gossip Manggis korang nih! Merudum saham aku ok...hampeh!


Situasi 3
Petang sket, tengah tunggu orang nak solat Asar, ternampak la kawan aku ni happy jer…aku pun saje je tego, “Suke tul aku tengok. Happy je ngkau.."..hehe.

Guess wut she answered me? “Ha! Tu la! Lain kali nak bercinta, ko kena carik boyfren yang macam akunyer nih. Sentiasa jer happy…".

Blum habis dia cakap, aku dah menyelit “Ni ape hal plak la citer pasal cinta lak ni? Ya Allah…eh dah-dah la… tak larat nak dengar. Tu, cinta pada Allah tu lebih hakiki!”. Aku tibe-tibe....;p

Jadi lalok jap… eeerh!

Situasi 4
Malam, Aunty Raha (nama betul tak tau) came to our house to see mom & to pick up her Tupperware thingy. So as usual, borak-borak terselit pasal kahwin and nak carikan a partner for me (buat yang ke 118 kali nyer..).

Can u imagine all these freaking TRUE scenarios have got me tested within a day?!? Radio station pon dok citer pasal hal-hal munakahat ni jugak! masyaAllah. Dah pupus ke isu semasa lain kat dunia ni? Tu belum masuk citer si Yanti seharian dok membebel pasal laki tu la laki ni la.

Im now speechless. BLANK. totally...

9 comments:

f a r i n a said...

hahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahahha

i feel you, babe!

aYu said...

hahahaa kesian koo..mcm2 "dugaan" dlm hari yg sama!
i truly understand how u feel.. kalo bab2 kawin nii mmg aku dah jadik alergik daahh.. rasa geli geleman pun ade gak huhuhuh...

hajar kasri said...

riteeee!!!

abg pasport said...

hahahahaha.....no 4 punyer situasi klu nk mintak tolong bleh.....

hajar kasri said...

tak payah!

ycb said...

been there, done that...senyum je hehehe

ycb said...

been there, done that... just put on a smile and go on... hehehe

ikram said...

Sombong

hajar kasri said...

who? me? when? where got....... ;)

keram...jom rr! si-fud!!