Saturday, April 11, 2009

MELAMPAU!

Aku peeeeeennnnatttt/tired/letih/drained/capek/exhausted/dead-beat/worn-out/ sangat. This year’s financial end closing betul-betul mendera aku. Tertekan babe! Bayangkan tiap-tiap hari aku menatap menatang monitor tu 14-16 jam. Sekarang ni abg pa plak yang boleh balik awal dari aku..ha! kan pelik tu.

Aku dah sampai rumah, memang aku nampak katil je kat mata ni. Dah takde maknenyer nak online, update blog, check facebook,/frenster ke, ym ke, aku dah memang tak larat sangat. Banyak je sebenarnyer benda-benda nak tulis , tapi bile time nak tulis je, aku pikir ada baiknye aku tido. Just imagine kadang-kadang aku kena sambung kat rumah keje-keje tu walaupun balik dah lewat giler. Part ni paling menguji tahap iq tul! Hahaha…mane taknyer, naik pening kepala tahan ngantok,. Pehtu kepala non-stop tersengguk – tersengguk.

Yang lagi klakar, nak potong kuku pun tak menyempat. ade sekali tu, aku kena kejar mase sebab banyak lagi yang tak settle for another closing. Tengah buat kejer, perut plak sakit. Tak boleh nak tahan lagi, aku bawak kertas yang aku tengah reconcile tu & pencil. Sambil ‘layan’ sambil buat kejer... time nak kire..alamak! calculator tak bwk. Hmm..terpaksa kire bahagi manual (mcm zaman darjah-darjah dolu)… huhu…poyo tahap keliwon tul aku nih..eheh.

Sumtimes aku rase macam nak give up jer. Aku jadi macam tak mampu nak push myself further. Letih macam nak koma. I need a break. I need some vacation. A relaxing place kinda thing. Cuti budak-budak finance kena freeze berbulan-bulan because of this year end closing. So sekarang aku cam menyampah bile tengok department lain amik cuti. Ces…!! Jaga korang, account publish jer, aku amik cuti setahon!! Akan ku ‘spa’ & ‘sauna’ badanku ini….hhmpphh!

This time nyer year end memang melampau!!!

3 comments:

cheryna zamrinor said...

aku setuju ngan ko...mentang2 ada closing, kite kena push sampai takleh cuti. kesian ko...aku pon mengalami nasib yg sama...

Ibu Ayra said...

hmmm....year end closing x abih2 lagik? rasanya dah nak masuk mid year pun.... ngeeeeee..... sabor...

hajar kasri said...

tu la psl..buhsan!

year end closings ni vary from one co. to another. mine is on 31/3. so ni la jdnyer..